tisdag 16 mars 2010

Tankar

Så ja nu är det alltså så att jag fick inte jobbet som pedleder ett år till. Men det tar vi som en tecken på att nu är det dags å få sej en så där kallad utbildning. Så nu har jag börjat fixa alla papper till å söka in på förskolelärare här i Oslo.
Jag kommer att söka in på deltid. Det är 4 år. Men då jobbar man 50 % och studerar 50%. Bara fördelar:

* Mera pengar varje månad
* Man får jobba praktiskt med det man läser. Super bra tycker jag!
* Jag har mindre lån när jag är färdig
* Jag kan bo kvar i lgh

Så ser ljust på framtiden =)

Det är ju såjklart skit tråkigt å sluta på jobbet men förhoppnings vis har dom plats för mej 50%. (när jag pluggar tar jag tjänst ledigt från min fasta tjänst)
Jag kommer å stor gråta om jag inte får en 50 % i Torshovgata! Då blir det å hitta ett nytt dagis, det ordnar sej!

Men det är klart när jag fick beskedet så kände jag et litet jordskalv. Men det är ju för att jag har det så bekvämt. Man behöver utmaningar och förändring.
Så till alla er som hoppas på att jag ska flytta hem....ni måste vänta minst 4 år till =)

Nu ska jag fortsätta å se på dom tragiska pappskallarna på Paradishotell. Men det är väl bra tv eller?

Love MY

3 kommentarer:

Anonym sa...

men åhhhh jag som trodde du skulle flytta hem=( Nåja du får väl göra det som gör dig glad =) kram kram / singh

Negash och Emma sa...

när du frågade vad du skulle göra nu tänkte jag för en sekund föreslå att du kunde flytta hem men nä, skeå är för litet för dig nu. Hur mkt jag än saknar dig och vill att du flyttar hem så tror jag att du skulle bli olycklig om du flyttade hem nu för här finns inga karriärmöjligheter eller utvecklande dagis..
Ang färger så tror jag att "temat" blir vitt och lime...men jag tror att jag vill ha en väldigt naturlig och sommarfräsch sminkning...du får gärna komma med lite tips på färger och sånt.

anna sa...

tror utbildning blir super bra. även om jag hellre hade sett dej här. :)
saknar dej, vi ses snart då ska vi prata om vad vi kan göra med våra lååånga hår. :)